Nog beter samenwerken met Microsoft Teams als telefonie oplossing

Geplaatst op 16 september 2021 door Danielle Bakker in:
Algemeen

In 2020 veranderde thuiswerken van een luxe naar een must. U en uw medewerkers moesten ineens digitaal gaan vergaderen en op afstand samenwerken in bestanden. Microsoft Teams biedt bedrijven een platform voor online samenwerken, voorzien van alle middelen die werknemers hierbij  optimaal steunen. Er ontbrak hier nog één communicatiemiddel en dat was telefonie, maar dit kan nu ook via Microsoft Teams.

Telefonie als extra communicatiemiddel binnen Microsoft Teams

Bellen via Microsoft Teams met een collega, dat is inmiddels normaal geworden. Toch is het belangrijk dat medewerkers ook bereikbaar blijven op hun vaste nummer en hiermee kunnen uitbellen. Nu moeten ze vaak overschakelen naar een andere applicatie of apparaat, wat als omslachtig en ongebruiksvriendelijk wordt ervaren. Bovendien zorgt het voor extra werk op de IT-afdeling, zij moeten meerdere applicaties beheren.  Wanneer IP linq de telefonie integreert met Microsoft Teams, dan verbetert de gebruikerservaring én bespaart u tijd en kosten.

Enkele voordelen van geïntegreerde telefonie in Teams op een rij:

  • Tijdsbesparing: Chatten, telefoneren en samenwerken; alles gaat via één vertrouwde applicatie.
  • Verlaagde IT-beheerlast: Door de integratie van telefonie in Teams regelt de IT-afdeling alles vanuit één centraal platform. De IT-afdeling hoeft niet langer verschillende losstaande applicaties te beheren.
  • Veiligheid en compliancy: Security en databeveiliging regelt de IT-afdeling in het admin-portal. Een groot voordeel, want deze mogelijkheden gelden voor alle applicaties binnen Microsoft 365; van Word, Outlook tot Teams.
  • Tevreden medewerkers: Het gemak van een geïntegreerde oplossing voor alle communicatie zorgt voor een hogere tevredenheid op de werkvloer. Teams faciliteert verschillende manieren van werken en komt zo jongere en oudere generaties tegemoet.
  • Kostenbesparing: Waarschijnlijk maakt u al gebruik van Microsoft 365. Door telefonie hierin te integreren, hoeft u niet te investeren in een ander samenwerkingsplatform voor telefonie en vergaderen. Ook de maandelijkse verbruikskosten liggen lager want collega’s bellen net zo makkelijk kosteloos binnen Teams als naar een vast- of mobiel nummer.

Voor meer informatie belt u naar (074) 7 630 610 of stuurt u een email naar verkoop@iplinq.nl. Wij informeren u graag over de mogelijkheden.